Ierland: onontdekte én ruige landschappen

Festivals, Mythen & Legenden, Dublin 3, 5 of 10 maanden 14-18 jaar

Ierland wordt ook wel 'Esmerald Island' genoemd vanwege zijn groene kleur. Het land waar oorspronkelijk Halloween vandaan komt, maar ook het land van vele festivals en typische sporten als hurling en Gaelic football.

Ierland heeft prachtige landschappen en verschillende Nationale Parken liggen verspreid over het eiland. De Ieren zijn erg gastvrij en je zult je waarschijnlijk snel op je gemak voelen in je nieuwe gezin. De Ieren hebben gevoel voor humor en lachen graag. Ze nemen het leven zoals het komt.
Lees gratis onze uitgebreide brochure Alles nog eens rustig nalezen? Bekijk onze volledige brochure met alle informatie.
In Ierland wordt zowel Engels als Gaelic-Iers gesproken en het is een mooie bestemming als je van romantische verhalen en outdoor activiteiten houdt. De Ieren zijn dol op muziek, dans en theater. Leer bijvoorbeeld de typisch Ierse volksdans ‘Riverdance’ en vier feest op St. Patricksday, samen met je Ierse vrienden.

High School in Ierland

De kwaliteit van het Ierse onderwijs is van hoge kwaliteit. Docenten zijn enorm behulpzaam en gastvrij, net zoals de rest van de Ierse bevolking.

High School in Ierland heet Secondary School en is verdeeld in twee delen: Junior en Senior cyclus. De meeste uitwisselingsscholieren komen in de Senior cyclus, hier heb je een mix van een aantal verplichte vakken zoals wiskunde en Engels, de rest zijn keuzevakken! Denk bijvoorbeeld aan Gaelisch of drama.

Op de meeste scholen moet je een schooluniform aan, lekker makkelijk, dan hoef je niet na te denken wat je 's ochtends aandoet!

Sport & vrije tijd

Sport is belangrijk in Ierland. Je kunt je aansluiten bij een sportteam op school of bij een sportvereniging in de gemeenschap. Niet alle scholen hebben sportteams maar er zijn ook in de buurt zijn genoeg clubs waar je je wel bij kunt aansluiten.

Populaire sporten zijn voetbal, rugby, basketbal, tennis en hockey. Wil je liever iets anders doen zoals muzieklessen dan is dit natuurlijk ook mogelijk.

Excursies & tripjes

Zin om je High School avontuur te combineren met lokaal georganiseerde reisjes? Dat kan! Deze reisjes worden optioneel geboekt via onze partnerorganisatie in Ierland. Nu al meer informatie? Neem dan even contact op met ons kantoor.

Kosten: wat is inclusief en exclusief?

Lees hieronder wat er wel en niet inbegrepen zit in onze prijzen.

Inbegrepen in onze prijs:

►Een persoonlijk kennismakingsgesprek
►Goede voorbereiding en begeleiding
►Into Newslinks
►Voorbereidingsweekend voor deelnemer
►Informatiemiddag voor de ouders
►Into T-shirt
►Handboek voor de deelnemer
►Handboek voor de ouders
►Advies en hulp bij de visumaanvraag
►Schipholservice bij het vertrek
►Retourticket naar het gastland
►Ontvangst op de eindbestemming
►Transfer naar het geselecteerde gastgezin
►Huisvesting bij geselecteerde gastgezin, incl. maaltijden
►Plaatsing op een lokale High School
►Plaatselijke begeleiding en ondersteuning tijdens het hele verblijf in het buitenland
►Begeleiding thuisblijvers tijdens verblijf deelnemer in het buitenland
►Noodtelefoonnummer: beschikbaar 24 uur per dag voor vragen / problemen in het gastland
►Op aanvraag: persoonlijk contact met een Into Returnee
►Welcome Home mailing
►Het Into deelnamecertificaat
►Voortgangsrapporten voor de ouders
►Deelname aan de Into Returnee Club

Niet inbegrepen in onze prijs:

►Zakgeld en persoonlijke uitgaven;  € 200,- / 250,- per maand
►Vaccinatiekosten (evt.)
►Into Annuleringsfonds (optioneel)
►Verzekeringen: medisch, ongevallen, aansprakelijkheid & bagage
►Excursies of tripjes die lokaal door de organisatie of school worden georganiseerd (optioneel)
►Visumkosten (evt.)
►Uitgaven ter plekke (evt.): schoolboeken, schooluniform, lunch op school, school transport, sportoutfit en materialen, mogelijke school fee voor exchange studenten
►Eventuele wijziging datum vliegticket (altijd in overleg met Into)
Tips over de financiering? Hoe bekostig je een High School tussenjaar: 6 tips

, ik ben Nienke. Hoe kan ik je helpen?

Heb je vragen, neem dan vooral contact met ons op. We denken graag met je mee!

Nienke Riedstra

National Manager