Spanje: het land van zon en heerlijke tapas

Beachlife, Siesta, Relaxte sfeer, Tapas 3, 5 of 10 maanden 15-18 jaar

Hola! Welkom in het land van paella, flamenco, stralende zon en een gastvrije cultuur. De rijke cultuur en de bruisende levensstijl maken Spanje tot een ideale bestemming voor een High School programma.

Spaans wordt door ongeveer 400 miljoen mensen gesproken als moedertaal. De beste manier om de taal te leren is door naar een Spaanstalig land te gaan en jezelf onder te dompelen in de taal en de cultuur. Je zult zien dat je in no-time de Spanjaarden kunt verstaan en aan het eind van je High School programma zul je de taal waarschijnlijk goed beheersen.

Lees gratis onze uitgebreide brochure Alles nog eens rustig nalezen? Bekijk onze volledige brochure met alle informatie.

De Spanjaarden zijn erg open en hebben een vriendelijke manier van doen; dat maakt het makkelijk contacten te leggen en nieuwe vrienden te maken. Je zult je snel thuis voelen in dit prachtige land!

Robin in Spanje Lees hoe Robin haar High School programma in Spanje heeft beleeft

High School in Spanje

Net zoals je Spaanse leeftijdsgenoten ga je naar een lokale High School en volg je samen de lessen. De sfeer op de Spaanse scholen is informeel, maar toch is het anders dan je gewend bent; traditioneler en iets strengere regels.

Studenten worden in het algemeen geplaatst in de laatste twee jaren, het zogenoemde 'Bachillerato'. Naast verplichte vakken kun je kiezen voor
verschillende richtingen waaronder natuurwetenschappen,
kunst of technologie. De scholen beginnen meestal om 9 uur en rond 15 uur ben je klaar. Naschoolse activiteiten spelen zich met name af op lokale clubs of verenigingen, zoals we dat in Nederland gewend zijn.

Sport & vrije tijd

Net zoals in Nederland worden er weinig tot geen naschoolse activiteiten georganiseerd via school. Wel kun je je aansluiten bij sportclubs of verenigingen. Zo kun je gaan voetballen of tennissen, of je kunt toneelles volgen of extra Spaanse lessen nemen.

Door het heerlijke klimaat zijn Spanjaarden veel buiten. Ze gaan graag naar een tapasbar, shoppen, slenteren langs de boulevard of met vrienden naar de bioscoop. Ook de dagelijkse routine is heel anders dan wij gewend zijn. De avonduren zijn de belangrijkste van de dag. Ze eten zelden voor 21.00 uur en in de middag houden ze vaak een siësta.

Welcome Camp

Onze deelnemers die naar Spanje gaan beginnen met een Welcome Camp. Tijdens deze eerste paar dagen leer je andere uitwisselingsstudenten over de hele wereld kennen, doe je leuke activiteiten met elkaar en leer je alvast over de gewoontes in Spanje.

Excursies & tripjes

Zin om je High School avontuur te combineren met lokaal georganiseerde reisjes? Dat kan! Deze reisjes worden optioneel geboekt via onze partnerorganisatie in Spanje. Nu al meer informatie? Neem dan even contact op met ons kantoor.

Kosten: wat is inclusief en exclusief?

Lees hieronder wat er wel en niet inbegrepen zit in onze prijzen.

Inbegrepen in onze prijs:

►Een persoonlijk kennismakingsgesprek
►Goede voorbereiding en begeleiding
►Into Newslinks
►Voorbereidingsweekend voor deelnemer
►Informatiemiddag voor de ouders
►Into T-shirt
►Handboek voor de deelnemer
►Handboek voor de ouders
►Advies en hulp bij de visumaanvraag
►Schipholservice bij het vertrek
►Retourticket naar het gastland
►Welcome Camp in New York*
►Ontvangst op de eindbestemming
►Transfer naar het geselecteerde gastgezin
►Huisvesting bij geselecteerde gastgezin, incl. maaltijden
►Plaatsing op een lokale High School
►Plaatselijke begeleiding en ondersteuning tijdens het hele verblijf in het buitenland
►Begeleiding thuisblijvers tijdens verblijf deelnemer in het buitenland
►Noodtelefoonnummer: beschikbaar 24 uur per dag voor vragen / problemen in het gastland
►Op aanvraag: persoonlijk contact met een Into Returnee
►Welcome Home mailing
►Het into deelnamecertificaat
►Voortgangsrapporten voor de ouders
►Deelname aan de into Returnee Club

Niet inbegrepen in onze prijs:

►Administratiekosten bij inschrijving van €100
►Zakgeld en persoonlijke uitgaven;  € 200,- / 250,- per maand
►Vaccinatiekosten
►Verzekeringen: medisch, ongevallen, aansprakelijkheid & bagage
►into Annuleringsfonds (optioneel)
►Visumkosten en sevis fee
►Excursies of tripjes die lokaal door de organisatie of school worden georganiseerd (optioneel)
►Uitgaven ter plekke (evt.): schoolboeken, lunch op school, sportkeuring, sportoutfit en materialen
►Eventuele wijziging datum vliegticket (altijd in overleg met Into)
Tips over de financiering? Hoe bekostig je een High School tussenjaar: 6 tips

Short Stay Argentinië Liever een korter High School programma in Argentinië?

, ik ben Nienke. Hoe kan ik je helpen?

Heb je vragen, neem dan vooral contact met ons op. We denken graag met je mee!

Nienke Riedstra

National Manager