Schotland: op zoek naar het monster van Loch Ness

Ruig landschap, Doedelzak, Kilt 5 maanden 16-18 jaar

Een High School programma in Schotland geeft je de mogelijkheid meer te zien van de prachtige 'Lowlands' en de ruige schoonheid van de 'Highlands'. Of wat dacht je van het het monster van Loch Ness?

Schotland is het meest noordelijke deel van Groot Brittannië. Een High School programma in Schotland geeft je de mogelijkheid meer te zien van de prachtige 'Lowlands' en de ruige schoonheid van de 'Highlands', de eilanden en de kust. De Schotten zijn erg gastvrij en familie speelt een belangrijke rol in het leven van de Schotten.

Lees gratis onze uitgebreide brochure Alles nog eens rustig nalezen? Bekijk onze volledige brochure met alle informatie.

High School in Schotland

Het schoolsysteem in Schotland is vergelijkbaar met het schoolsysteem in Engeland. De Schotse kinderen gaan naar 'Lower Secondary Education' vanaf hun 12e tot hun 16e.
Daarna is het optioneel  om naar 'Highers' te gaan. Er zijn vijf verschillende niveau's die kinderen kunnen volgen op 'Highers' (Access, Intermediate 1, Intermediate 2, Higher Level en Advanced Higher). Advanced Highers is vergelijkbaar met 'A levels' in Engeland. Bij alle niveaus kies je voor meestal vier vakken. Op bijna alle scholen is een uniform verplicht.

Na het volgen van een (Advanced Higher) High School jaar in Schotland kun je toegang verkrijgen tot universiteiten in de gehele UK, perfect als je hier verder wilt studeren!

Sport & vrije tijd

De Schotten vinden sport belangrijk. Op sommige scholen kun je je aansluiten bij een sportteam maar de meeste sport activiteiten vinden plaats in de gemeenschap. Populaire sporten zijn bijvoorbeeld rugby, voetbal, basketbal en netbal. Ook andere activiteiten zijn populair zoals dansen of muziekles.

Kosten: wat is inclusief en exclusief?

Lees hieronder wat er wel en niet inbegrepen zit in onze prijzen.

Inbegrepen in onze prijs:

►Een persoonlijk kennismakingsgesprek
►Goede voorbereiding en begeleiding
►Into Newslinks
►Voorbereidingsweekend voor deelnemer
►Informatiemiddag voor de ouders
►Into T-shirt
►Handboek voor de deelnemer
►Handboek voor de ouders
►Advies en hulp bij de visumaanvraag
►Schipholservice bij het vertrek
►Retourticket naar het gastland
►Oriëntatie bij aankomst
►Ontvangst op de eindbestemming
►Transfer naar het geselecteerde gastgezin
►Huisvesting bij geselecteerde gastgezin, incl. maaltijden
►Plaatsing op een lokale High School
►Plaatselijke begeleiding en ondersteuning tijdens het hele verblijf in het buitenland
►Begeleiding thuisblijvers tijdens verblijf deelnemer in het buitenland
►Noodtelefoonnummer: beschikbaar 24 uur per dag voor vragen / problemen in het gastland
►Op aanvraag: persoonlijk contact met een Into Returnee
►Welcome Home mailing
►Het Into deelnamecertificaat
►Voortgangsrapporten voor de ouders
►Deelname aan de Into Returnee Club

Niet inbegrepen in onze prijs:

►Zakgeld en persoonlijke uitgaven;  € 200,- / 250,- per maand
►Vaccinatiekosten (evt.)
►Into Annuleringsfonds (optioneel)
►Verzekeringen: medisch, ongevallen & aansprakelijkheid
►Excursies of tripjes die lokaal door de organisatie of school worden georganiseerd (optioneel)
►Visumkosten (evt.)
►Uitgaven ter plekke (evt.): schoolboeken, schooluniform, lunch op school, school transport, sportoutfit en materialen
►Eventuele wijziging datum vliegticket (altijd in overleg met Into)
Tips over de financiering? Hoe bekostig je een High School tussenjaar: 6 tips

, ik ben Nienke. Hoe kan ik je helpen?

Heb je vragen, neem dan vooral contact met ons op. We denken graag met je mee!

Nienke Riedstra

National Manager