Japan! De nieuwe bestemming van schooljaar 2023-2024!

Vrijdag 12 augustus 2022
Blogs

Konnichiwa! Lijkt het jou leuk om meer te weten te komen over Japan? Dan zit je hier helemaal goed!

Sushi, high tech en ontzettend vriendelijke mensen: Japan heeft het allemaal!

Een unieke bestemming, dat kun je Japan zeker noemen. Een hectisch land en koploper op het gebied van hightech, maar tegelijkertijd straalt het ook rust uit. Japan heeft het allemaal en is met geen enkel ander land te vergelijken. Zie jij jezelf al karaoke zingen, deelnemen aan een traditionele theeceremonie en de prachtige kersenbloesems bekijken? Japan is dé bestemming om je te laten onderdompelen in een compleet andere cultuur!

Je zult geplaatst worden in de Ibaraki regio. Dit ligt in het noordoostelijke deel van de Kanto regio op een uur afstand met de express trein van Tokyo! De regio is bekend om zijn prachtige bloementuinen. In de lente staan miljoenen bloemen in bloei, een prachtig gezicht waar jaarlijks veel toeristen op afkomen. Daarnaast genieten uitwisselingsstudenten in de omgeving van de prachtige natuur, cultuur, verschillende sporten en andere uiteenlopende activiteiten. Kortom; genoeg te doen in deze unieke regio!

In Japan kun je via school deelnemen aan verschillende sporten of clubs. Het is een ontzettend leuke manier om nieuwe vrienden te maken en je onder te dompelen in de typische Japanse cultuur. Je kunt bijvoorbeeld deelnemen aan de Japanese archery club of de tea ceremony club!

In Japan zul je op school een uniform gaan dragen! Je start je dag op een Japanse High School met een algemene bijeenkomst. Daarna beginnen de lessen die ongeveer 50 minuten duren. Studenten hoeven bij wisseling van de les het lokaal niet te verlaten, maar de docent komt juist naar hun toe! Je kunt dus lekker blijven zitten. Studenten nemen vaak lunch mee van huis, of kopen dat bij een supermarkt dichtbij school. Na schooltijd kun je deelnemen aan verschillende clubs, zoals atletiek of juist een culturele activiteit.

Ben je al bekend met de taal? Top! Nog niet? Geen zorgen, de partnerorganisatie biedt een cursus aan waarbij jij je kennis in no-time verbeterd. Deze cursus is inbegrepen in de prijs!

Voordat je begint aan je uitwisseling in Japan zal er een Japanse taaltoets bij je worden afgenomen. Zit je onder het N5 niveau, dan moet je de extra cursus volgen. Zit je er boven, dan is de cursus optioneel.

Lijkt Japan je wat? Vraag dan een kennismakingsgesprek aan of kom naar onze Open Dag op 17 september! Meld je van tevoren wel even aan op onderstaande link!

Informatiebijeenkomsten High School programma - Into High School (into-highschool.nl)